Vilken jobbig dag!

Idag gick jag upp med Theo 7.30. Vi åt frukost och klädde på oss sen somnade han om och jag började min städning. Plockade ur och i diskmaskin, diskade typ 7511 tusen flaskor, kokade dom, diskade lite mer, gjorde rent spisen, rensade ur skafferiet och gjorde plats åt min matberedare jag fick av pappa när jag fyllde år. Dammsög, lagade lunch till oss, tvättade och gick med Theo i baby björnen till Ica och handlade. Och till sist bytte jag sängkläder i våran och Theos säng.

Håller just nu på att natta Theo, önskar att han somnade snart så jag kan springa in i tvättstugan och fixa det sista. Korkad som jag är så satte jag igång en tvättmaskin men glömde både tvätt- och sköljmedel. Snaaaark. Så gör om och gör rätt!

När det är klart ska jag fixa vardagsrummet också tänkte jag. Och köket igen så det ser lika kaos ut som innan. Blir lätt så nu när liten Theo kom till oss. Disken och tvätten är ett evighetsgöra! Sen ska jag packa allt inför imorgon då vi ska på babysim och på kräftskiva med övernattning hos pappa. Blir bara trött av att ens tänka på allt man ska packa med sig. Badkläder, handdukar, rena kläder, välling, gröt, lunch, mellis, flaskor, nappar, blöjor, våtservetter, pyjamas etc...

Haha är lite trött ;) men efter en slödag i sängen igår så har jag jobbat in allt med råge. Kan somna nöjd ikväll! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: