Magnetröntgen på Danderyd

Var för en tid sen och gjorde en mr på Täby vårdcentral och det var en massa strul med att få svar på dessa. Innan jag fick ett ordentligt svar från min läkare så fick jag en ny kallelse till en magnetröntgen på Danderyds sjukhus. Varför jag ska göra dessa undersökningar är för att jag precis innan jag blev gravid mådde väldigt dåligt och det upptäcktes 3 förändringar som var 1,5 & 2 samt 2,5 cm stora i min lever. Jag kunde inte undersöka dessa vidare då jag blev gravid och vi beslutade oss för att behålla liten Theodor :) nu tar jag upp detta igen och är precis klar med min andra magnetröntgen inom loppet av några månader. Denna gång var helt annorlunda mot den inte så trevliga gången som jag var med om sist. Jag råkade, dum som jag är, titta första gången och insåg att jag låg inne i ett väldigt trångt rör. Fick klaustrofobi och världens panik och kände mig levande begravd. Denna gång förklarade jag lite hur jag upplevt den senaste gången och tjejerna som skötte röntgen denna gång var jätteduktiga! Fick en filt på mig, låg på en mjuk kudde, dom pratade med mig ofta och förklarade exakt vad det var dom gjorde och jag fick lyssna på musik samtidigt. Fick välja vilken musik också. Kändes mer som jag fick en spabehandling än att uppleva att bli levande begravd. Nu hoppas jag starkt på att det inte är någon fara med dessa förändringar. Ska tillbaka om 2 v för blodprov..

Jeje! Ska möta upp barn och fästman i Täby för lunch nu sen hem till den eviga städningen, ska nog också laga någon mat till Theodor också :) puss och kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: