Födelsedag!

Japp! Klockan är en bra bit efter tolv och denna mamma fyller 23 år idag! Yey! Fick höra från en tjej på bussen att jag såg väldigt ung ut för att va mamma. Jaha.. Måste man va 30 + med vääärsta jobbet och va gift? Känner hellre att jag vill va ung så man orkar med och har barnasinnet kvar :) känns dock lite tråkigt i Täby då alla mammor jag träffat där är som tagna ur solsidan. Ska väl ge det ett åar chanser till, är tyvärr ganska fördomsfull. :)

Igår skulle vi gått på babysim. Pappa kom först hem till mig med Catrin så skulle vi övningsköra och Catrin skulle ta hand om Theo. När vi varit borta i kanske 10 min så ringer dom och säger att Theo verkar hängig. Hade 37,8 i temp, vilket är det högsta han haft. Han har vart lite snorig också så vi hoppade babysimmet för att va på säkra sidan.

Pappa kom sen och hämtade oss runt 17 på kvällen och då hade jag vakat två satser bröd. Ena med oliver och färsk timjan och andra improviserade jag med mozzarella, oregano och så rörde jag ner lite tomatpure samt toppade med vanlig ost. Dom blev godast! Och saftigast! Fick t o m Pobtus att äta en halv, fast då sa jag såklart inte att det va ost i.

Nej men nu ska jag lägga mig igen, bredvid min finaste finaste älskade unge. Förundras fortfarande över alla dessa starka känslor man fått sen man fick ett barn. Och att dessa otroligt nog blir starkare och fler varje dag! Det absolut finaste jag upplevt var att bli mamma :) och då syftar jag definitivt inte på att förlossningen va fin uuuääähh! Blod, feber, skrik, gråt och smärta haha! Men såfort allt jobbigt försvann så är det helt underbart! Och spädbarnstiden i all ära, mysigt med en miniparvel och kunna sova dagtid med bebis osv, men föredrar tiden som är nu. När man får respons. När han skrattar när man kittlar honom, skrattar när man sjunger och dansar tillsammans, ligger och pratar på morgonen för att visa att han är vaken och vill upp, äter riktig mat och gör så otroligt gulliga miner och läten, hur han sträcker på hela sig när man badar, hur han sträcker sig för att känna att man finns nära honom när han ska somna, ja allt! Nu krånglar inte magen och man slipper gå runt och vagga fleeeeera timmar på natten när man själv vill sova. Tur är att man lätt glömmer det onda och jobbiga, med andra ord skulle det va kul med ett syskon ;) känner bara att jag vill ha det lite bättre ekonomiskt och en större och fräshare lägenhet.

Med detta säger jag godnatt! Ska firas hos pappa när jag vaknar med min familj, precis som när jag var liten :) bästa som finns!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: