Theodors utveckling

6 månaders dagen kikade första tanden fram. Samma dag satt han en stund själv utan stöd. Några dagar efter kikade andra tanden fram.

När han blev 7 månader börja han skratta mer och mer och sitta längre stunder utan stöd. Runt 7 månader börja lillkillen säga ätta ätta, bababa, bobo, pappa/papapa, mamama, heeeeej, nej, tjitji chlitji osv :) lite putt över att han sa pappa innan mamma :( men är glad över att språkutvecklingen går frammåt!

Han äter för fullt nu! Frukost, lunch, mellis, middag och sen välling innan läggdags. För en v sen ville han inte amma på natten längre. Eller han försökte men grät och släppte bröstet så då provade vi, efter några nätters gråt och försök att amma, att ge 1 dl ersättning och då drack han upp den och somnade om och sov till det var dags att gå upp. Detta upprepades två nätter och efter det har han börjat sova hela nätterna! Sömn gör så himla mycket! Älskade bästa Theodor! Du är sånt enkelt barn att förstå och ta hand om!

Igår var vi på släktmiddag och Theo hade sovit kanske 30-40 min på hela dagen, men sitter ändå uppe på middagen till kl 20 (nya läggningstiden som innan var 19) och flirtar och charmar alla som vill charmas. Knastroll!

Han tar sig fram nu, i en väldans fart! Kryper? Nej. Ålar? Njae, han har nån egen stil. Rullar sida till sida samtidigt som han trycker ifrån med benen, men med huvudet i golvet.

Ja det är väl det :) juste, för ca en v sen så fick jag en puss och har fått några till efter det. Min älskade son! Älskar dig så jag spricker <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: