Sista tiden

Ja ni. Det är FULL fart just nu! Går på teorilektioner varje måndag, tar körlektioner 1-2 ggr/v och kör med en handledare 1-2 ggr/v.

I söndags hade jag och Pontus en hel dag för oss själva. Vi lunchade på fridays och kollade på dirty dancing musikalen! Hade hur mysigt som helst och det va skönt (och bra för oss) att bara få vara Pontus och Lotti en stund :) man behöver det. När man får barn så ändras ju verkligen ALLT så det är superviktigt att ta sig tid med bara varandra!

Theo har fått va mycket själv med sin pappa vilket gör att han nu accepterar oss lika mycket och båda får natta och trösta nu. Delat ansvar äntligen efter ca 7 månader! Underbart! För lite mindre än en v sen slutade jag amma. Har sen snart en månad sen bara nattammat då Theo bara ville äta mat och vägrade annat dagtid. Mjölken minskar ju radikalt när man trappar ner och med det skrek han flera h på nätterna tills vi provade att ge lite ersättning och han somnade. Så nu de 2 senaste nätterna har han sovit 7/8-4.30/6 U N D E R B A R T med sammanhängande sömn!!!!! När han vaknar tidigt på morgonen så ger vi 90 cl ersättning och sen sover han till 7-8 nån gång! Hoppas detta håller i sig och att vi kan trappa ner på natt/tidiga morgon ätandet så han lär sig sova hela nätterna. Barn behöver inte mat på natten efter 6 månaders ålder. (är glad att jag kunnat/velat amma så jag sluppit gå upp och göra en massa flaskor mitt i natten! Haha

Ja ni, sk väl hoppa ner i sägen bredvid mina killar och somna om! Idag 16/10 har vi varit förlovade i 1 år! <3 och mer ska det bli!

Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: