Sämst

Inte varit bra på att uppdatera men här kommer lite uppdate!

I lördags kom Pontus mamma och pappa hit och hälsade på en snabbis. Dom hade med sig fika och blöjor! Jättesnällt! Provade ICAs blöjor för första gången, jag själv är så töntig så jag bara haft ögonen öppna för Pampera och Libero, då dessa två var dem man fick prover från BB. Har varit skeptisk mot andra märken och bara velat ha Pampers, speciellt efter att Pontus köpte Huggies en gång, dom va hemska tycker jag! Men hur som helst, jag ÄLSKAR ICAs blöjor! Dom är lite tjockare än Pampers och det är väl det enda som jag tycker är sämre med dom. Pampers är mer lätthanterliga men ICAs egna blöjor har inte läckt en enda gång! Eller jo, en men då satt blöjan helt snett.. Annars är dom ju jättebra! Ska jämföra priser och se om man tjänar på att köpa dom, isf är jag såld! hade också namnsdag i lördags ;)

I söndags firade vi min mamma som fyllde 45 barre. Det var mysigt! Theo fick en leksak som han kan tugga på sen när tänderna börjar spöka och en söt body. Efter det sov vi hos pappa.

På måndag åkte vi till arninge å mötte upp Pontus för att sen åka hem tillsammans. Jag och Theo tog en tidigare buss hem än Pontus och började prata med en snubbe som se u-båtskapten! Hur tufft är inte det?! Vi va så inne i våran konversation jag och snubben som jag senare fick veta heter Pär, så vi satte oss på fel buss och åkte runt i en halvtimme och bara pratade! Så kul när man träffar någon man verkligen klickar med! Han va dock 54 år hihi! När vi väl kom hem så satt jag med Theo i sängen och då gott folk, då vände sig min lilla prinskorv för första gången från rygg till mage!!! På sin 10 v dag! Efter det vill han bara vända sig hela tiden, speciellt när jag ska amma honom, men han har inte lyckats sen det... Men han är myyycket rörligare än vad han var för bara en vecka sen! Allt går så snabbt nu!

I tisdags var jag hos Sana hela dagen sen mötte vi upp Maxine inne i stan och fikade. Max som åker iväg om 9 dagar (!) och blir borta till oktober. Oj vad jag kommer sakna! Och oj vad mycket hon kommer missa av Theos första år :( men ändå är det en chans man bara måste ta! Speciellt när man inte blir yngre med åren..

Igår så hade vi en mysig familjedag. Tog sovmorgon till halv 12, välbehövligt då Theo inte sov så bra de 3 nätterna innan. Sen gick vi till Täby c och kollade runt lite. Måste köpa klänning till mig och nått fint till Theo som vi ska ha på oss till Clara å Martina bröllop! Sen småstädade vi lite när vi kom hem tills det blev läggdags för Theo. Vi tänkte att han skulle få sova själv i sin säng för första gången sen han va nån v gammal. Sagt å gjort. Pappa Pontus fick natta Theo, hade igång mobilen ovanför sängen så den bara lös och snurrade, utan ljud. Nappen i munnen och snutten från moster Cissi vid kinden så lämnade vi honom, sa godnatt och gick ut. Han somnade helt själv sen! Jag som alltid fått amma honom till sömns eller bära runt på honom tills han däckat! Mammas underbara duktiga kille! Älskar att se hans utveckling! Han är nu mycket gladare och älskar att titta omkring sig. Vill helst inte ligga i vagnen om man är ute och han är vaken utav vill då sitta i famnen och ha koll på omgivningen. På kvällen gjorde lillkillen ett par mini pushups och lyfte huvudet rakt upp när han låg på mage i babygymmet, första gången! Han har vägrat ligga på mage och när han gjort det har han bara gnuggat ansiktet i underlaget men nu gjorde han som han ska! Han börjar bli riktigt stabil i huvudet och nacken nu! Sen lagade Pontus middag till oss. Första gången han gjort det heeeelt själv! Åh vad stolt jag blir! Försöker lära honom det jag kan om matlagning så han när han är pappaledig kan laga mat åt Theo. Kan han inte det så måste nog jag ta hela ledigheten själv, inte mig emot.... Haha! Vi avslutade kvällen med att kolla på film i sängen och kramas! Oj vad mysigt! Har ju ute kunnat göra det på 2 månader då Theo nästan jämt sovit mellan oss! Underbara dag!

Idag ska jag träffa Rebecca och luncha, sen ut och gå med min älskade pappa. Mysigt!!! Det var väl typ det! Ska bli bättre på att skriva :)

Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: