Middagstips

Idag har vi haft en jättemysig eftermiddag, jag, Pontus och Theodor. Vi har myst hur läge som helst i sängen och sen gick vi på 1 timmes mys prommis och kollade in snobbhusen i Täby. Är så avis på alla som bor i sina mångmiljons villor och kör fina bilar. Men jag måste säga att jag älskar Täby. Majoriteten av alla vi mötte ute log och hälsade. Det är otroligt vackert i denna kommun och folk är så trevliga! Sen va P tyvärr tvungen att åka till jobbet, han jobbar till 06 imorgon bitti och är ledig imorgon. Då ska vi ha en rolig dag då med, gå till Täby c och kanske åka till Arninge och stan.

Gjorde nyss middag, mammas grönsakssoppa ala Lotti! Mmmm! Man köper en färdig soppbas som finns i olika smaker, jag föredrar spicy thai eller sparris tror jag det är, värmer upp i en kastrull och lägger i olika saker. Jag tillsatte Ica basics wok grönsaker, extra vattenkstanjer, kikärtor och 2 potatisar ( kokta ). Man blandar allt i kastrull men ska EJ kokas då alla vitaminer försvinner då. När det är uppvärmt så lägger man upp det i en djup tallrik och tillsätter t ex en halv burk tonfisk. Jag gjorde en stooooor mängd soppa så jag har imorgon och onsdag också :) jättegott med t ex en ostmacka till! Bon apetit!

Postat av: Emilia - En ung mammas vardag med tävlingar i bloggen!

sv: jag har inte slutat läsa din heller, bara kommer mig inte för att kommentera haha :)

ja.. så jobbigt är det.. Mamma gav mig det tipset nu mer så han sover med 2 relativt tjocka böcker under båda benen vid huvudändan, så sover han ganska bra :)

2012-05-07 @ 22:27:11
URL: http://eemijji.blogg.se/
Postat av: Sara - Sebastians mamma & väntar lillasyster

Det där såg ju riktigt gott ut, det kanske man skulle prova någongång :)!

2012-05-08 @ 07:08:43
URL: http://saraeedstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: