2 månader

Har sett massa bloggar son skriver vad deras små kan när dom är 1, 2, 3, 4 och 5 osv månader gamla. Jag själv har inte gjort det men tänkte börja med det då det är kul att gå tillbaka och se samt jämföra med blivande syskon till Theo hur dom utvecklas olika snabbt. Hur som, här kommer det!

Vid två månaders ålder kan Theodor:

Hålla huvudet hyfsat stabilt under kortare stunder då han blir buren upprätt.

Le medvetet, gärna mot mamma, pappa, babygymmet eller Sanas mamma ;)

"Pratar" MASSOR! Gråter ut ett klart neeeeej när han är missnöjd

Kan vända sig från rygg till sidan (har kunnat det sen 2 v ålder men nu står det still på den fronten)

Sover hela nätter bortsätt från mat och blöjbytes pauser

Skriker som att världen går under nästan varje gång när man ska klär på honom ytterkläder

HAR LÄRT SIG ATT SUGA PÅ OCH BEHÅLLA NAPPEN I MUNNEN <3

Äter en bättre mängd mat än innan då spyorna minskat markant.

Greppar om mina fingrar när han äter

Drar upp benen och vrider sig massor och sparkar som tusan med armar och ben när han ligger på skötbordet

Drar ner underlägen och gör världens sötaste ledsen min när något inte är bra (innan han blir riktigt ledsen)

Följer saker bra med blicken

Försöker skratta med ljud, låter som ähähähä

Ja, det är väl det :) han har också fått MASSOR med skorv, ända ut på öronen och bakom ena örat är det väldigt irriterat, men ser bättre å bättre ut.

Ja ni, dessa veckor med min lilla korv har varit underbara. Ingen dans på rosor direkt men jag klagar inte. Har varit och är en ära att få ha en sån fin son och lära känna honom och se hur han utvecklas mer och mer! Känner nu att livet var ganska meningslöst innan han kom till. Kärleken jag känner är överväldigande!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2524544/images/2012/pic_202063174.jpg" class="image">


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: