Mvc besök

Varit hos min barnmorska på mvc idag. Till och med Pontus följde med då han för en gångs skull var ledig när jag/vi hade tid.

Började med att jag fick ta ett stick i fingret för att kolla blodvärdena, de var bra. Kollade blodtrycket tror jag och det var också bra. Hade lite lågt blodsockervärde men hade inte hunnit äta något innan så det var därför. Sedan fick jag väga mig, 1,3 kg upp i v 25. Klagar inte :) Mätte magen som följde kurvan och fick lyssna på babyns hjärtslag som också var helt normala. Känns jätteskönt att allt just nu (peppar, pappar ta i trä) känns bra då jag haft massa problem. Enda som är påfrestande just nu är bäckenbotten. Har fruktansvärt ont efter att jag varit i rörelse under flera timmar. Men vad ska man göra. Allt för våran lilla son eller dotter.

Träffade mamma efter det för första gången sen i augusti. Har haft lite trubbel på den fronten. Men idag var det ganska trevligt. Fick ett par jättefina vantar till i vinter av henne och lite saker som jag glömt där samt försenad födelsedagspresent. Har också köpt ursöta dregellappar till den lille. Dom är så söta att ha plus att kläderna inte blir helt blöta och äckliga då bebisar har en tendens att dregla i tid och otid ;) Charmtroll!

Provade också 2 BHar på Åhlens. Blir helt galen. Jag kan inte ha någon storlek typ. Måste gå till en riktig BH affär och köpa en svindyr som kostar ca 700 kr :( Varför ska jag betala så mycket mer för att jag har stora bröst? De har du blivit ännu större nu när jag är gravid... Det suger :(



Här är bebbens overall som kom från H&M :)

Imorgon ska jag till sjukgymnasten för att se om jag kan få hjälp med mina smärtor och sedan tid på vårdcentralen för att kolla upp en sak. Efter det blev jag inringd att jobba extra, ja tack! Pengar behöver jag mycket mer av. Ska förmodligen arbeta extra i helgen också :) Jag hoppas bara att det kommer gå bra. Känner att jag tappat massa av det jag kunde innan, fast borde gå snabbt att träna upp. Så börjar jag arbeta heltid igen nästa v tror jag.

Lite jobbigt är bara att jag glömt bort vad jag har i veckan, jag vet att jag har massor inbokat men kommer inte ihåg allt. Herre gud. Mitt minne är verkligen kaos. Jag hoppas mina vänner kan ha överseende med det nu när jag har min vattenfyllda gravidhjärna. Glömmer inte saker med flit. :(

Nu ska jag mysa med min man <3 skriver senare!
Postat av: Elin

Åh kommer du tillbaks till oss så snart? Hoppas hoppas :D Eller är det ett annat jobb?? Söt overall förresten! Blir ännu sötare sen när det är en liten bäbis i den ;)

2011-11-09 @ 18:26:23
URL: http://elinlonnfors.blogg.se/
Postat av: Lotti

Jobbar lite denna v sen fre-lör nästa sen e jag tillbaka helt :D haha köpte en sån där brun också som inte kommit än.. är helt galen i babykläder för tillfället ;)

2011-11-09 @ 18:36:34
URL: http://potti.blogg.se/
Postat av: Elin

Yeey! :D

Aa kan tänka mig det ;) Spännande!

2011-11-10 @ 14:14:26
URL: http://elinlonnfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: