Magen fortsätter växa


 Vecka 24                                                   Vecka 26 - liggandes i soffan


Har fått förfrågningar om att lägga upp mer kort på magen. Eller snarare befallningar om det från en viss Rebecca. Haha. Här är två kort iaf. Anledningen till att jag inte lagt upp mer kort är att jag inte hittar min sladd till kameran eller telefonen så jag måste ladda upp alla kort på facebook först för att sedan kopiera över dom hit, till bloggen. Magen växer stadigt. Är skönt att det syns att det är en gravidmage nu och att det inte bara ser ut som att jag gått upp massa i vikt, trots att jag inte har det ;)

Något som är mindre roligt är bristningarna jag fått på magen. Har massor och började få dom tidigt. Kanske redan i v 14? Har dock fått äta tabletter som tillför ökning av hormoner då min sköldköttel inte producerar tillräckligt själv, vet inte om dessa har bidragit till att jag fått så mycket och så tidigt? Jag är rätt säker på att jag kommer få på hela magen. Det är inte alls roligt. Känns som jag förstör min kropp medan allt Pontus måste stå ut med är mitt humör och att massera mig endel då jag får himlans ont hela tiden.

Sa till honom idag, något som jag känner hela tiden, att det är otroligt jobbigt att gå runt och ha ont konstant hela dagarna, ibland mer och ibland mindre. Speciellt när jag är aktiv mycket så får jag extremt ont. Flera gånger i veckan blir det så att jag inte kan resa mig själv när jag suttit eller legat ner. Detta är en EXTREM irritationsfaktor. Tänk er själva att gå runt 24 timmar om dygnet varje dag i veckan och ha ont. Skulle inte ni bli mer lättretliga och irriterade? Jag tycker ändå att jag lyckas hålla humöret uppe ganska bra. Kanske är aningen mer känslig, eller ganska många aningar men det har att göra med alla graviditetshormoner också... Började t ex att gråta när Pontus kallade mig korkad för att jag har noll koll på Sveriges största städer efter Stockholm, Göteborg och Malmö. Haha! Stackarn fick dåligt samvete.

Blir lite sådär med uppdateringar när jag jobbar. Dock är min mobil ganska trasig så ska köpa en Iphone snart tänkte jag och då skaffa en blogg app så jag kan vara lite mer aktiv. Men nu ska jag krypa ner och mysa med min man. Vi kommer inte ses så mycket denna vecka heller så jag ska njuta av tiden vi har ihop :) Är så mysigt att vara så kär!

Puss

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: